Skip to main content

Forumcenneti

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Sizler için oluşturduğumuz tüm hizmetlerden tam olarak yararlanabilmek için aramıza katılabilirsiniz. Siz varsanız, biz varız! Üyelikler ücretsizdir ve her zaman ücretsiz kalacaktır.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

Motor Kullanırken Dikkat Etmemiz Gerekenler

Konu

#1
Merhaba, hızı seven ve motor kullanan bir kadın olarak motor kullanırken nelere dikkat etmemiz gerekiyor ufak bir araştırma yaptım. Bulduğum bir sitedeki yazıyı sizinle de paylaşmak istedim. Yazıya geçmeden önce belirtmek istediğim bir konu var. Yolculuklarda kasksız motor kullanan bir sürü motorcu görüyorum. Her şeyden önce, kendi can sağlığımız için, motor kaskı bizim için en önemli korunak. Lütfen kullanalım Smile herkese iyi okumalar..

Bugün yüzlerce motosiklet kazası izledim.  Çoğunu şehir içindeki kazalar oluşturuyordu. Bu kazaları defalarca geri ileri sarıp dikkatsizlikleri, yapılan hataları veya dikkat edilmesi gereken noktaları analiz ettim. Kendime aşağıdaki kuralları yazdım. Bu kurallara uymaya çalışacağım ve hep motordan henüz düşmemiş olanlar sınıfında kalacağım.

Sizlerin de eklemek istediklerinizi ekleyebilirsiniz. Hem bana hem de bu yazıyı okuyanlara bir uyarı bir ders olur düşüncesindeyim.  Teşekkürler.

Trafikte Motosiklet kullanırken dikkat edilmesi gerekenler

·        Kavşak ve geçişlerde yol hakkı sen de olsa bile hep yavaşla ve araçların ne yönde gideceğinden emin olduktan sonra geç.  Kısacası kavşak boş da olsa dolu da olsa tüm kavşaklarda 15 km/sa ‘e düş ve sonra hızlan. 

·        Kırmızı ışıklarda eğer kavşaktaysan ve en öndeysen, yeşil yanar yanmaz hızlı hareket etme, sağa sola gelen olup olmadığına bak sonra hareket et. Hele ki Türkiye’de

·        Eğer trafik aniden durduysa kesinlikle bir arabanın arkasında durma, arabanın yanına dur. Sağ taraf daha güvenlidir.

·        Virajları her zaman yavaş dön. Motorların kontrollerinin en çok kaybedildiği anlar dönme anlarıdır. Düz giderken, bir dokunma yoksa frene basmadan düşmek emek ister.

·        Anayola katılımlardan geçerken yola katılım yönüne göz ile bakarak kontrol et.  Görme açın kötü ise veya arada engel varsa yavaş geç.

·        Ana yoldan ayrılmalara yaklaşırken veya geçerken yoldan ayrılacak olan arabaların o yöne doğru yapacakları şerit değiştirme ihtimallerine karşı dikkatli ol. Bu durumlar için araçların kör noktalarında kalma, araçlardan hızlı gitme, araçların yoldan ayrılma yönlerinden onları geçme.

·        Birbirine yakın İki araç veya bina arasından dike yakın bir açı ile çıkarken, önce sola sonra sağa ve sonra yine sola bakarak çıkışını yap.  Örneğin:  Yoğun trafikte iki yüksek araç arasından güvenlik şeridine çıkarken.

·        Hız yapma. Araçlar için belirlenen azamı hız sınırı neyse o sınırdan daha yavaş git. Çünkü 4 teker ile 2 teker arasında ciddi farklar var.

motosiklet aksesuar çeşitlerinde bizi koruyacak her ürünü almalıyız.

·        Motosiklet frenlerini dengeli kullanmayı öğren. Ön freni tüm gücün ile değil kontrollü sık.

·        Lastiklerini ıslak ve kaygan zeminlere uygun seç.

·        En azından kask, dizlik, Korumalı mont ve eldiven giymeyi ihmal etme.

·        Yoğun trafikte araçların arasından değil, en sağdan ya da en soldan git ve yüksek süratle gitme. Maks 15 km/sa
Son Düzenleme: 10-24-2020, 08:41 AM, Düzenleyen: admin.
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task